Saturday, January 8, 2011

JOM MENGEMBARA


Assalamualaikum…..
Korang,  korang pernah tak rasa nak pegi merayau-rayau…Jangan merayau-rayau di lorong yang gelap ok…Sangat bahaya…lebih-lebih lagi perempuan… Ok, straight to the point!

Sejak dari kecil lagi, aku ni jenis suka berimaginasi… Bukan berangan-angan ok! Jangan disamakan dengan angan-angan Mat Jenin ok.. Biasalah, kehidupan sebagai kanak-kanak dulu, imaginasi bukan main. Dulu kan de tudung tiga segi yang manik banyak-banyak tu, dulu femes ngan tudung tu kot… Habes tudung mama aku, aku buang manik-manik … haha..nakal kan aku.. Masa mama aku pegi kerja, aku buat lah projek merosakkan harta benda… Apa yang aku buat dengan manik-manik tudung tu?.. Curious tak? Haha, bukan ape, manik-manik tu aku kumpul, aku buat gelang tangan tau…. Haha, kalo dulu kan, macam mahal je rasanya nak beli gelang manik tuh, baik aku buat sendiri, ye dak?.. Haha.. Then, bermula lah nak masuk darjah satu, semua jenis baju sekolah aku nak! Mak aih, penat mama aku layan perangai aku.. Tak sedar diri lagi ni, aku ade je adik, perangai, manja giler.. Girls, just wanna be girly!..haha.. ‘Mama, kakak nak baju sekolah style skirt tu, dan mama beli tudung skali k, nak pakai jugak’.. Err, my lovely mama mengiyakan jela, nak kata xboleh, aku nak jugak kan… Haha..

Tapi, bila hari first aku nak masuk darjah satu tu, mama aku sediakan baju sekola kt aku… Tapi, mama aku kata, ‘Mama sediakan pakaian terbaik untuk kakak, ni jela yg mama dapat jahit utk kakak, ‘ Then, aku rasa terharu… last2, aku pegi sekola pakai uniform baju kurung style giteww, puteh giler wei, aku suke giler lah, kaler puteh wooo… tapi mase darjah satu, aku xpakai tudung la, saje nak tunjuk kekeringtingan (betul ke ejaan ni?) rambut aku..haha..
Tapi bila dah besar2 ni, macam-macam  plak aku rasa… bes plak jadi budak kecik, innocent sket… Tapi bila dah besar-besar ni, tambahan lagi bila berat badan naik mendadak, ish tak suka nya, hormon berubah-ubah, orang laki pon takot bila aku garang…dan macam-macam lagi la…Tapi unik la wei…  

Korang-korang, sebelom aku tertinggal, ni nak story sket saat-saat aku kat sekola menengah..haha… Betollah, kata-kata pujangga, masa belajar la sangat indah, seryes, aku rasa indah… Haha, tapi xde la indah mana pon bagi aku… Aku dulu kat sekola, skemot (skema badot), tudung pon agak laboh kot, skemot lah dulu wei. Yela-yela, aku ngaku la, korang pon cerita blakang aku jugak kan, ‘Leha ni skema masa sekola, nak tegor orang pon tak, jalan tunduk, lebih-lebih lagi budak laki.’ Haha, apehal nak tegor budak lelaki, lain lah kalo Takuya Kimura ke, ecece, berlagak giler aku ni wei… Sori, boys..haha..
Masa sekola, aku xfikir la nak suka2 budak2 lelaki ni wei, kalo aku suka pon, aku syok sendiri je wei, bertepok sebelah tangan, dalam diam-diam…haha.. For sure orang tak tau, jadi, boleh la menyukai budak lelaki tersebut dgn style ‘syok sendiri’ walaupon luarannye aku nampak sangat garang ok… Ye, aku ngaku…aku muka garang..tapi hati baik ok..

Dah, aku malas nak cerita bab cintan2…. Pengembaraan aku baru nak bermula, tapi sebenarnya dah lama da bermula, tapi ini serius punya..haha… Aku nak grab sume yang ade depan mata ni, aku nak buat kelainan, yang aku xkan menyesal suatu hari nanti. Aku pon xnak orang main-main kan aku…Go to hell orang macam tu… Ko main-main kan orang, esok lusa, ko terkena balik… Allah Maha Adil. Aku doakan ko bahagia dengan orang tersayang, apehal  tetibe…Haha..
For the coming soon, bila aku ni dah stabil sket, yelah, aku ni datang dari family susah, tapi aku bahagia, aku nak ceria-ceriakan dyorang dulu, dah stabil, aku nk mengembara ke tempat lain. Nak bawak diri, nak ajak family aku, nak chill-chill kat tempat lain.. Kalo korang nak ikot, jom..! Tapi support diri sendiri la, aku xde duet..haha…  Oke, jumpa lagi di ruangan lain…



LehaAzaleaProps

No comments:

Post a Comment